1 juni 2013

Att bara vara...

Jag satt och bläddrade i tidningen Allt om trädgård (nr 8 2013) och hittade Annikas dagbok. Hon skrev så bra om konsten att bara vara, så jag måste dela med mig:

"Jag är galet kär i min trädgård och speciellt denna tid då äppelträden blommar. Så här års är jag även ute på många uppdrag, så när en ledig dag eller två dyker upp vill jag vara hemma och bara njuta. Att göra just ingenting kan kännas ovant, men faktum är att jag brukar gå runt här och helt enkelt trivas. Visst borde jag kanske rensa ogräs här och där, men kropp och själ mår så himla gott av en bara-vara-dag ibland. Det finns ingen annanstans jag laddar batterierna så bra som hemma i trädgården.
   När jag sedan kommer in på kvällen kan jag säga att idag har jag inte gjort någon nytta alls. Fast en sådan dag kan vara det nyttigaste som finns. Och i morgon är ju en annan dag..."


Ack så sanna ord! Om man som jag inte har en egen trädgård så kan man ju alltid låna någon annans. Eller varför inte stadsparken?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar